Design Thinking – co to jest i jak go wykorzystać?

W latach 80 w Kalifornii narodził się oryginalny sposób pracy: Design Thinking. Poniżej przedstawiamy Wam informację na ten temat.

Jest to innowacyjny patent na rozwiązywanie problemów zarówno w mniejszych firmach (start-upy), jak i tych z większymi zasobami  jak duże korporacje. Można go zastosować wszędzie (edukacja, biznes, administracja czy przemysł).

Co to jest Design Thinking?

Ta metoda opiera się na dużo głębszym sposobie zrozumienia potrzeb klienta jak i sposobie radzenia sobie z daną sprawą. Kluczowym elementem jest testowanie wielorakich hipotez i dogłębna analiza wiążąca się z pomocą wielu specjalistów przeróżnych dziedzin (np. ekonomistów, socjologów czy ekspertów z działu marketingu).

Przyjęto, że w Design Thinking występuje kilka podstawowych kroków, o których opowiemy poniżej:

1) EMPATYZACJA

Jest to etap bardzo dokładnego zrozumienia potrzeb odbiorcy czy produktu. Najlepszym sposobem jest przeprowadzenie np. wywiadu czy ankiety. Najważniejsze to odnaleźć ukryte pragnienia badanej sprawy, „wejście w jej skórę”. Na tym szczeblu należy odnaleźć czym kierują się nasi odbiorcy w podejmowaniu decyzji na różnych płaszczyznach. Jakie są ich refleksje w każdej materii. Musimy najpierw poznać dokładnie interesującą nas sprawę, aby w dalszej kolejności przejść do drugiego etapu.

 

2) DEFINIOWANIE PROBLEMU

Jeśli już zrozumieliśmy potrzeby naszego  podmiotu, to przyszedł czas na dokładne zastanowienie się dlaczego nasz obiekt ma problem, myślenie nad ograniczeniami oraz przeszkodami. Dokładnie filtrujemy przeprowadzone wcześniej wywiady (np. analiza konwersacyjna, którą zajmują się socjolodzy).

Możemy zadawać mnóstwo pytań i tworzyć do nich odpowiedzi, które będą rozwiązaniem problemów, a nazwiemy to wyzwaniem projektowym, np.

Jak uatrakcyjnić ofertę wirtualnego biura w Warszawie, aby wyróżnić się na tle innych firm?

LUB

Jak zwiększyć efektywność pracowników w przestrzeni biurowej?

 

3) GENEROWANIE POMYSŁÓW

Na tym etapie jest tworzonych możliwie najwięcej rozwiązań danego problemu, burza mózgów. Na czym  najczęściej należy skupić uwagę? Oczywiście na naszej grupie docelowej.

W tym przypadku im więcej pomysłów tym lepiej. Z pomocą przyjdą kolorowe karteczki, które będą naszym narzędziem do tworzenia swoich koncepcji.  Wymiana pomysłów jest nieodzownym elementem do pracy. Na koniec wybieramy ten projekt, który wydaje nam się najlepszy.

 

4) BUDOWA PROTOTYPÓW

Chodzi o to, aby zacząć wizualizację naszego pomysłu. Na samym mówieniu nic nie zbudujemy, trzeba działać.  Nie chodzi o profesjonalność, ale praktyczne zastosowanie naszej kreatywności.

Możesz użyć nawet kartonu, jeśli chcesz zbudować biurko albo użyć przedmiotów biurowych, z pewnością wszystkie elementy są do wykorzystania.

Stwórz sam swój projekt, a z pewnością uwierzysz w jego potencjał.

 

5) TESTOWANIE

Jak sama nazwa wskazuje – należy przetestować nasz pomysł. W celu uniknięcia porażki i zawodu – warto wdrożyć ten etap w środowisko, nad którym skupiamy naszą uwagę.

Jest to sposób, dzięki któremu przekonamy się o skuteczności naszej idei. Testowanie nie jest jednorazowym elementem Design Thinking. Ważne, aby na podstawie przeprowadzonego rekonesansu udoskonalić nasz pomysł, by finalnie nie miał żadnych wad.

 

Co zyska Twoja firma?

Niestandardowe rozwiązania oraz innowacyjne podejście do biznesu.

W świecie gdzie szukamy gotowych rozwiązań, warto głębiej zastanowić się nad trudnościami. W efekcie możemy dostać dużo więcej i intensywniej.

Gdzie jeszcze?

Design Thinking również świetnie odnajduje się w edukacji, a przykładem mogą być wyższe szkoły. Coraz bardziej popularne stało się wdrażanie tego modelu do systemu nauczania. Sama wiedza akademicka nie wystarczy, często młodzi ludzie kończąc studia czują się zagubieni wśród doświadczonych zawodowo znajomych.

Właśnie, aby zmienić sytuacje,  studenci uczeni się kreatywnego myślenia o zakładaniu własnej działalności, uczelnie uważnie słuchają swoich podopiecznych oraz ich potrzeb, przygotowując program nauczania do wskazanych  zainteresowań. Przykładem może być Uniwersytet Europejski Viadrina we Frankfurcie.

 

Inny przykład?

Dla potwierdzenia, że Design Thinking naprawdę sprawdza się w praktyce świadczy poniższy projekt:

SAP –  jest to Międzynarodowe Przedsiębiorstwo Informatyczne, które w chwili obecnej wiedzie prym w usługach dotyczących dostarczaniu oprogramowania biznesowego ERP.

Dzięki narzędziom Design Thinking odnieśli sukces wyróżniając się właśnie innowacyjnością.

biuro do wynajęcia, biznes, coworking warszawa, design thinking, kreatywność, myslenie w biznesie, oszczędność kosztów, tworzenie, wirtualne biuro, wirtualny adres


Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych w związku z zawarciem umowy z HUB Kolektyw
Copyright 2013 - 2019 HUB Kolektyw - Wirtualne biuro Warszawa i Kraków
Projektowanie i tworzenie stron www: OlimpWeb