Jak wpłynąć na rozwój firmy wykorzystując potencjał pracowników? admin 16 maja, 2018

Jak wpłynąć na rozwój firmy wykorzystując potencjał pracowników?

Kreatywna przestrzeń do rozwoju firmy w Krakowie

Założenie własnej działalności to początek całego procesu rozwoju firmy. Kluczowym elementem jest opracowanie skutecznego modelu rozwoju przedsiębiorstwa. W celu osiągnięcia sukcesu biznesowego, bardzo dobrym rozwiązaniem jest określenie ścieżki rozwoju już na etapie początkowym.

Na przestrzeni lat przeprowadzono badania z udziałem założycieli ponad 200 start-upów. Celem tego było określenie najważniejszych zasad panujących w biznesie, które przyczyniły się do skutecznego zarządzania organizacją. Jakimi cechami charakteryzowała się grupa ludzi tworząca team?

Do najczęstszych należały:

PROFESJONALIZM- znajdziemy tu osoby z określonymi umiejętnościami, znawców danej dziedziny, np. specjalistów, naukowców specjalizujących się w skomplikowanych badaniach etc. Jednostki te są ekspertami w swojej dziedzinie, niekoniecznie skupiają się na emocjach i więzi w pracy. Najważniejsza dla nich jest wiedza i doświadczenie w swoim fachu.

POTENCJAŁ – nie tylko aktualne umiejętności się liczą, ale również plany na przyszłość. W tej kategorii najbardziej odnalazły się osoby inteligentne i bystre z określonymi celami. Nie wliczamy do tej grupy osób, które szukają pracy tylko dla opłacenia rachunków, ale wykorzystujących energię w sukces. Zwykle mogą to być pracownicy bez stałych, wyuczonych umiejętności, ale z perspektywą ich zdobycia w przyszłości, np. za pomocą firmy, w której pracują.

ZAANGAŻOWANIE – DOPASOWANIE OSOBY DO KULTURY ORGANIZACYJNEJ DANEJ FIRMY , silna motywacja oraz stworzenie emocjonalnych więzi pomiędzy pracownikami, a organizacją sprzyja rozwojowi tej struktury. Pracownicy rozumieją wagę zachowania spokoju i pomagają stworzyć przyjemne otoczenie do pracy emanując pozytywną energią.

Na co zwrócić uwagę tworząc personel?

• Inwestowanie w szkolenia dla pracowników dużych korporacji (i nie tylko) to niezbędny element rozwoju. Przy obecnym postępie technologicznym w ciągu kilku lat umiejętności, które teraz posiadamy przestaną mieć znaczenie.
Wraz z rozwojem pracowników, do góry pnie się również firma. Ludzie pragną pracować w miejscu, które ma za zadanie pielęgnować ich pragnienie rozwoju, zatem im więcej możliwości zaoferujemy personelowi, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu organizacji.
• Często omijaną sprawą jest rozmowa z personelem. W rzeczywistości jednak spójna komunikacja to najlepszy sposób do motywowania i inspirowania pracowników. Pozytywnym punktem będzie organizowanie tygodniowych spotkań face to face w celu raportowania wydarzeń lub w celu burzy mózgów.
• Słuchanie pracownika: Dążenie do traktowanie każdego z szacunkiem w miejscu pracy sprawi, że wszyscy poczują się bardziej swobodnie. Pozytywne wzmocnienie zawsze działa lepiej niż negatywne
• Stworzenie dobrej przestrzeni do pracy, nieważne czy działamy w dużym biurze czy udostępniamy miejsca coworkingowe. Zgodnie z najnowszymi badaniami, sukces firmy zależy od koncepcji zwanej tożsamością miejsca, którą najlepiej zdefiniować jako poczucie pracowników, że ich przestrzeń jest zgodna z ich osobistym wizerunkiem.
• Dawanie feedbacku.
Wzmocnienie dobrych cech jest kluczowe, aby pracownicy powtarzali te same zachowania. Tak samo działa mechanizm konstruktywnej krytyki, jeżeli obserwujemy słabsze wyniki, należy w odpowiedni sposób przekazać to osobie odpowiadającej za cele.
• Jak mówić, aby nas słuchano? Żyjąc teraz dużo trudniej jest nam przekonać odbiorcę do swoich racji czy produktu. Dzieje się tak z powodu ogromnej ilości bodźców z zewnątrz. Multiscreening nie sprzyja skupieniu na jednej rzeczy, dlatego aby zostać zauważonym w rozmowie powinniśmy charakteryzować się wysoka siłą perswazji, która oparta jest na odpowiedniej argumentacji i skonkretyzowaniu naszych wymagań.

Inwestycja w kapitał ludzki to element, bez którego firma nie osiągnie długofalowego rozwoju.
Trzymajmy się zasady, jaką głosił Henry Ford:
Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – jej los może być daleki od doskonałości…;)