Blog startUP & MŚP

Co jest ważne w wizerunku każdej firmy?

Chcielibyśmy zapoznać Państwa z podstawowymi zasadami, które są niezbędne w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Na całość wpływa wiele czynników, ale warto wiedzieć te najważniejsze. STRONA INTERNETOWA WASZE PIĘĆ… SEKUND! Dziś odbiorca ma dokładnie kilka sekund na stwierdzenie czy dana strona internetowa jest godna uwagi. To bardzo mała ilość czasu, którą musimy wykorzystać w 100%. Na co zwrócić uwagę? • Odpowiednie dostosowanie grafiki do tekstu. Zwróćmy uwagę czy całość komponuje się z kontentem, najważniejsza to spójność oraz wiarygodność. Nie możemy używać zdjęć mało dopasowanych z tekstem. Tworzymy jedność, zatem wszystkie elementy muszą idealnie pasować do siebie. • Korzystając z darmowych banków zdjęć możemy w profesjonalny sposób zaprezentować firmę, ale nie zapominajmy o swoim teamie. Udostępniając autorskie zdjęcia stajemy się bardziej wiarygodni. Tym samym pokazujemy, że nasza firma naprawdę żyje i ma się dobrze. Widząc przyjazną atmosferę jaka panuje w naszym zespole, potencjalny klient może pomyśleć: ,, Skoro oni czują się tam świetnie, ja również będę tak się czuł! ‘’. • Musimy pamiętać, że najważniejszy jest dla nas właśnie ON – klient i to do niego kierujemy cały materiał. Zastanówmy się nad jego potrzebami i sprawmy, aby otrzymał gotowe rozwiązania właśnie na naszej witrynie. Tylko wtedy zechce rozpocząć z nami współpracę. • Jedną z bardziej istotnych spraw jest dostosowanie wizerunku do zmian jakie zachodzą w branży. Warto czasem popracować nad brandingiem i wprowadzić aktualizację na stronie. Otwartość na nowości to podstawa rozwoju, uczymy się całe życie, w prowadzonym przez nas biznesie również. Skoro potrzeby naszych klientów ulegają zmianie, ten sam proces powinien funkcjonować w naszej świadomości wprowadzonych usług.

Co jeszcze wpływa na wizerunek firmy?

• Dobra i prestiżowa lokalizacja • Odpowiednia znajomość rynku i produktów • Zorientowanie na klienta, ale również konkurencję • Media społecznościowe – Według statystyk klient bardziej zaufa firmie, która aktywnie udziela się na swoim funpage. W związku z tym, że każda kategoria biznesowa jest inna, również częstotliwość udzielania się w social mediach powinna być określona indywidualnie. • Odpowiednio wyszkolony personel: – Tutaj dość kluczowy element, ponieważ nie zapominajmy, że jest to najlepsza wizytówka firmy. Nawet najlepiej rozbudowana strona internetowa nie pomoże jeżeli nasi pracownicy nie będą profesjonalni w swoich obowiązkach. Nie ważne jaki biznes prowadzimy, personel powinien wykazywać się entuzjazmem i zaangażowaniem. Omijamy pracowników, którzy przyszli do pracy ,, za karę’’. Przykład: Piękna, elegancka restauracja, luksusowe wnętrze i świetne jedzenie, ALE mało uśmiechnięty personel, który nie zna menu. Czy wrócimy do tej restauracji? Dla jedzenia warto, ale czując się jak intruzi w miejscu, gdzie pozostawiamy swoją gotówkę, dla znacznej większości będzie to mało zachęcający argument. Tutaj pojawia się ponownie kwestia spójności. Ciężko ułożyć puzzle, jeśli choć jeden element nie pasuje. • Chwytliwa nazwa firmy -powinna być oryginalna, ale jednocześnie łatwa do zapamiętania Według specjalistów od public relations stosując w nazewnictwie literkę R możemy przyspieszyć proces zapamiętania naszej nazwy. Jak to sprawdza się w praktyce? Przetestujcie sami! • Kolorystyka logo odgrywa również istotną rolę. Jak dobrać kolory? Dla niektórych kolor to tylko… kolor. Ale w większości przypadków sami nie zdajemy sobie sprawy jak wpływa on na nasze postrzeganie marki. Magia kolorów? Oceńcie sami: – Kolor czerwony kojarzy się z dynamiką i swoim odcieniem zwiększa ciśnienie krwi, jest odpowiedzialny za energiczne działanie i szybkie decyzje. Sprawdzi się w firmach gdzie ważna jest wielozadaniowość. – Niebieski ma nas uspokoić, ponieważ kojarzy się z oceanem. Co symbolizuje? Prawdę, mądrość i lojalność. Wzbudzimy zaufanie właśnie tym kolorem. – Czarny to klasyka, nie tylko w marketingu. Z jednej strony może wydawać się smutny, ale jego chłód kojarzyć się będzie z elegancją, wyższością oraz prestiżem. Jest to ulubiony kolor marek modowych, szczególnie tych luksusowych, zapewnia wysoki standard również markom biznesowym. – Zielony to kolor, który jest związany głównie z naturą i bezpieczeństwem. Jeżeli chcemy podkreślić, że nasz produkt nie jest szkodliwy – ta kolorystyka może zostać śmiało wykorzystana. – Żółty- niesamowita energia, pozytywne nastawienie do otoczenia oraz radość. Cieszy się popularnością w markach skierowanych do dzieci oraz spędzania wolnego czasu, np. biura podróży. Połączona z zielenią jest efektywniejsza. – Pomarańczowy to charakteryzacja determinacji i młodości. Pomarańcz jest również kojarzona z prestiżem i dobrą jakością produktu. Idealnie sprawdzi się w biurach ukierunkowanych na biznes. Opisane wyżej kolory są jedynie poglądowym znaczeniem, jednak warto poświęcić trochę uwagi wybierając logo. Współczesny klient jest wzrokowcem, zatem odpowiednio dobrane kolory mogą pozytywnie wpłynąć na odbiór naszej firmy. • Wystrój biura Oczywiście jest to kwestia indywidualna, w zależności od naszych preferencji oraz gustu. Jak wiemy w cenie jest minimalizm, a przepych przyjaźni się z kiczem. Jeżeli zależy nam na prostocie – stosujmy najbardziej klasyczną kolorystykę. W tej kategorii również warto wspomnieć o stroju pracownika – powinien być odpowiedni do danego stanowiska. Ze względu na odmienności, nie możemy określić jednoznacznego, dobrego stroju. Pracownik w biurze z usługami księgowymi będzie miał zupełnie inny strój od pani w salonie tatuażu. Najważniejsze, aby dopasowane było do klimatu naszej firmy. • Muzyka Prowadząc działalność, gdzie klient narażony jest na oczekiwanie – zapewnijmy mu odpowiedni ‘’ czasoumilacz’’. Dzięki temu poczuje się komfortowo, przy okazji delikatnie odpręży. O gustach muzycznych (i nie tylko!) nie należy dyskutować dlatego wybierzmy muzykę popularną – największe prawdopodobieństwo, że przypadnie do gustu. Jeżeli miejsce na to nie pozwala-muzyka instrumentalna sprawdzi się w każdej roli, ale obowiązkowo łagodna i przyjemna. To jaki wybieramy gatunek również w dużym stopniu określa nas samych i to jakie wartości są dla nas cenne.

biuro do wynajęcia, coworking, coworking warszawa, oszczędność kosztów, wirtualne biuro, wirtualny adres, wizerunke firmy


SPRAWDŹ NASZĄ NOWĄ USŁUGĘ.
WIRTUALNA ASYSTENTKA – REALNE WSPARCIE DLA FIRMY.

Warszawa Świeradowska 47

Warszawa Puławska 77

Kraków Zamknięta 10


Biuro HUB Kolektyw sp. z o.o. ul. Świeradowska 47, 02-662 Warszawa zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy KRS o numerze KRS 0000923105, kapitał zakładowym 5000 zł., NIP 5213791235, REGON 36806529900000
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych w związku z zawarciem umowy z HUB Kolektyw
Copyright 2013 - 2021 HUB Kolektyw - Wirtualne biuro Warszawa i Kraków
Projektowanie stron www Warszawa: OlimpWeb