STORYTELLING – historia własnej marki
Storytelling
Stworzenie własnej marki to nie lada wyzwanie, ale jeszcze większą umiejętnością jest sprecyzowanie historii o swoim produkcie, która stworzona we właściwy sposób przyniesie korzyści marketingowe. Storytelling zalicza się do kreowania wizerunku marki za pomocą wyobraźni. Przy okazji buduje więzi z ludźmi i usługami. Celem tego mechanizmu jest wywołanie pozytywnych emocji u odbiorcy. Bardzo dobrymi przykładami jest firma Apple i Coca Cola, która od początku ma sprecyzowanego bohatera swojego brandu. Nie jest to nowość, a sztuka znana od lat. Większość marek odnoszących sukces wykorzystuje storytelling do budowania wizerunku.Zadaj sobie pytania
Kto opowiada historię? Dlaczego historia jest opowiadana? Kiedy i gdzie odbywa się historia? Kim są ludzie w opowiadaniu? Co próbują osiągnąć ludzie? Jakie wyzwania stoją przed nami? Dodatkowe pytania:- Kto jest słuchaczem?
- Jak rozmawiać ze słuchaczem?
- STOP słabemu bajkopisarstwu.
- Rozbudzenie wyobraźni
Zalety Storytellingu
Większość marek wykorzystuje tradycyjny marketing mix w maszynie marketingu. Powoli odchodzi się od tego modelu. W związku z tym, że ludzie od zawsze lubili słuchać opowieści, dlaczego nie przenieść tego do marketingu? Czytanie książek, chodzenie do kina i teatru, to wszystko jest dowodem na to, że społeczeństwo uwielbia słuchać historii. Proste reklamy, które bombardują nas w telewizji tracą już zaufanie, ponieważ konsumenci stają się bardziej świadomi. Storytelling to dobra alternatywa, aby dostarczyć ludziom dwa w jednym: produktu i emocji. W tworzeniu opowieści o marce musimy wziąć pod uwagę fakt, że tworzymy coś długofalowego. Naszym celem jest stworzenie jednej, spójnej historii, która będzie powracać w trakcie wprowadzania naszych nowych produktów, ale pod inną odsłoną. Opowiadanie historii marki jest ciągłym procesem. Każdego dnia nasza firma rozwija się, zmienia i dodaje nowe rozdziały do swojej historii. Sprawmy, aby historia biznesu stała się istotną częścią działalności, aby przyciągać i zatrzymywać klientów.adres firmy, adres firmy w Warszawie, biuro do wynajęcia, biuro Kraków, coworking, coworking warszawa, wirtualne biuro, wirtualne biuro kraków, wirtualny adres, wirtualny adres Kraków, zdalne biuro