Wielu początkujących przedsiębiorców mierzy się z tym samym problemem: lokalny biznes, choć mógłby mieć ogólnopolskie, a nawet globalne zasięgi, nie jest widoczny w wyszukiwarce Google w kluczowym dla naszego rozwoju mieście.
Jak wirtualne biuro pomaga w pozycjonowaniu firmy? Wykonaj 3 kroki
Wirtualne biuro znajdujące się w prestiżowych miastach – np. wirtualne biuro Warszawa – może być dla firmy rozwiązaniem nie tylko pomocnym w SEO, lecz także decydującym w rozwoju. Zarówno Google, jak i klienci, szybciej zaufają firmie w atrakcyjnej części stolicy niż domu jednorodzinnym na nieznanej wsi. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jakie znaczenie ma wirtualne biuro w pozycjonowaniu firmy.
Wirtualne biuro umożliwia zarejestrowanie firmy pod sprawdzonym adresem w znanym mieście. Siedziba w cenionej dzielnicy dużego miasta budzi respekt potencjalnych klientów i jednocześnie podnosi widoczność w wyszukiwarce w tych rejonach. Aby tak się stało, załóż wirtualne biuro w Krakowie lub wirtualne biuro w Warszawie i skonfiguruj wizytówkę Google Moja Firma. Jak to zrobić?
- Załóż wizytówkę GMF na wybrany adres wirtualnego biura.
- Na stronie www swojej firmy podaj nowy adres.
- Dodaj wpisy z adresem firmy w katalogach internetowych.
Dlaczego wymienione działania mają duży wpływ na pozycjonowanie SEO? Google weryfikuje zgodność adresu w Google Maps z adresem podanym na stronie internetowej firmy. Bada też wpisy katalogowe, a różnice lub brak informacji o adresie nie zyskują zaufania, które mogłoby zwiększyć widoczność firmy.
Część osób praktykuje zakładanie wizytówki na adres znajomego w dużym mieście, ale pod kątem SEO jest to kiepskie rozwiązanie. Podanie adresu znajomych to nie spryt, a strata czasu – Google prędzej czy później zweryfikuje fakt, że tego adresu nie ma ani na stronie klienta, ani w katalogach internetowych. W konsekwencji wizytówka GMF może zostać zamknięta.
Wpływ wizytówki w Google Maps na widoczność firmy
Warto zwrócić też uwagę na to, że Google powiązuje adres wizytówki z lokalizacją użytkownika. Jeśli chcesz być zauważony w Warszawie, a pracujesz w małym mieście, wirtualne biuro i adres w stolicy jest jedyną szansą na pokazanie się na mapie Google mieszkańcom Warszawy. Poza tym Google określa odpowiednią pozycję dla wizytówki GMF na dane zapytanie, uwzględniając wiele czynników. Wszystkie szczegóły dotyczące pozycjonowania wizytówki nie są znane, ale część z nich możemy przyjąć za podstawową. Są to:
- odległość,
- rozpoznawalność,
- trafność.
Wizytówką można zarządzać przez panel Google Moja Firma, który umożliwia publikację aktualności. Pomagają one w pozycjonowaniu wizytówki, ale konieczne jest:
- uzupełnienie danych NAP,
- ustawienie kategorii głównych i podkategorii,
Jeszcze do niedawna osoby prowadzące biznes w małej miejscowości, nie miały żadnych narzędzi umożliwiających przeniesienie się do Warszawy, Krakowa lub innych dużych miast. Współcześnie jest to nie tylko możliwe, ale też proste – wirtualne biura dają możliwości rozwoju firmy, dzięki wzmocnieniu jej pozycji w Internecie. Oferty firm dysponujących wirtualnymi biurami są zresztą dużo szersze. Nie obejmują wyłącznie udostępnienia adresu biura, ale też np. profesjonalną księgowość oraz dostęp do sali spotkań i panelu klienta. Dokładnie tak działamy jako HUB Kolektyw – możesz wynająć u nas wirtualne biuro w Warszawie (Mokotów) i Krakowie (Podgórze) wraz z rozbudowaną ofertą usług dla jednoosobowych działalności gospodarczych, spółek, fundacji i stowarzyszeń. Dostępne jest też biurko do wynajęcia, lub całe biuro coworkingowe dla przedsiębiorców, którzy chcą zamienić domową przestrzeń pracy na przestrzeń profesjonalną.