7 zasad dobrego spotkania biznesowego – sprawdź czy możesz to zlecić Wirtualnej Asystentce

Spotkania biznesowe organizujemy najczęściej po to aby pogłębiać relację z obecnymi klientami, zdobyć nowych klientów, a także poprawić wizerunek firmy. Efektywne spotkanie pomoże przygotować Wirtualna Asystentka.

Od czego zacząć?

Asystent wirtualny to osoba, której możesz zlecić rezerwację Sali szkoleniowej na spotkanie biznesowe. Nie trać czasu na organizację tego typu spraw, pomoc dla firm na godziny wesprze Twoją firmę w wielu zadaniach. Innowacyjne podejście do planowania zadań to wykupienie usługi wirtualna asystentka Warszawa.

Jak zorganizować dobre spotkanie biznesowe?

  1. Rozpoczynając organizację efektywnego spotkania należy zacząć od określenia celu i zebrania osób, które mogą być istotne w jego realizacji, są związane z tematem. Na jednym spotkaniu najlepiej aby była określona jak najmniejsza liczba celów aby uniknąć chaosu.
  2. Dobre spotkanie to takie, na którym kompetentna grupa osób koncentruje się na konkretnym zagadnieniu. Statystki pokazują, że najbardziej efektywne spotkania biznesowe trwają około 20-30 minut! Bardzo pomocne jest określenie czasu spotkania, zanim się ono rozpocznie – wtedy łatwiej będzie narzucić dyscyplinę jego uczestnikom.
  3. Jeżeli spotkanie ma określony cel, to w kolejnym kroku należy ustalić agendę. Dzięki niej każdy uczestnik spotkania ma szansę się przygotować. Ponadto ważne jest to, by spotkanie miało swojego prowadzącego. Oficjalne wydarzenie ma jasno określony status i odbywa się zgodnie z ustalonymi zasadami. Na takim spotkaniu zawsze obecne są specjalnie zaproszone osoby. Główne elementy wydarzenia:
  • Agenda (lista zagadnień do omówienia);
  • Raporty, prezentacje (podające istotę zagadnień);
  • Przemówienia (omówienie punktów porządku obrad);
  • Poprawki (omówienie zmian, które proponuje się wprowadzić do dyskusji);
  • Debata (prowadzenie dyskusji);
  • Sporządzenie protokołu (pisemne zestawienie zdarzeń);

4. Eksperci od prowadzenia spotkania polecają, by godzinę ustalić w pobliżu pory lunchowej lub końca pracy – to motywuje uczestników do zachowania dyscypliny czasowej i koncentracji na priorytetach. Co więcej, spotkania powinno się zaczynać punktualnie – taką kulturę należy wykształcić w całej organizacji, co dobrze procentuje na przyszłość.

5. Sposób mówienia na spotkaniu – W trakcie spotkania biznesowego nie tylko ważne jest to co mówisz, ale też jak mówisz. Należy mówić rzeczowo i konkretnie, ale możecie też pozwolić sobie na jakiś żart, dygresję. Patrz w oczy swojego rozmówcy, ale bez przesady. Wszystko z wyczuciem i stosownie do okoliczności oraz formatu spotkania.

6. Przebieg spotkania i tematy poruszane na nim powinny być dokładnie ustalone, przygotowanie do pytań, które mogą paść to połowa sukcesu. Bardzo ważne jest również poznanie przeciwnika, czyli zdobycie maksymalnej liczby informacji na temat potencjalnego partnera biznesowego. Dzięki temu będziemy mogli panować nad rozmową i pokierować nią, w pożądanym dla osiągnięcia naszego celu kierunku.

7. Przed zakończeniem spotkania podsumuj pracę. Ważne jest, aby ludzie opuszczali spotkanie z jasnym zrozumieniem, jakie powinny być następne kroki. Kiedy spotkanie kończy się bez podjęcia jakiejkolwiek decyzji, może pojawić się uczucie rozczarowania.

Dlaczego warto zlecić to Wirtualnej Asystence?

Korzystając z usługi wirtualny asystent Kraków w szybki sposób zorganizujesz efektywne spotkanie biznesowe. Natłok zadań wynikajacych z prowdzenia firmy nie zawsze pozwala na wykonanie wszystkiego na czas. Właśnie dlatego usługa wirtualna asystentka Warszawa wspiera Twoje działania biznesowe i pozwala odzyskać czas.

Już dziś zapytaj jak może pomóc Wirtualna Asystentka, wypełniając formularz.

wirtualna asystentka warszawa, wirtualne asystentki, wirtualne biuro, wirtualny adres, zdalna asystentka


SPRAWDŹ NASZĄ NOWĄ USŁUGĘ.
WIRTUALNA ASYSTENTKA – REALNE WSPARCIE DLA FIRMY.

Warszawa Świeradowska 47

Warszawa Puławska 77

Kraków Zamknięta 10