Profil zaufany jako narzędzie do podpisu elektronicznego

Popularność podpisu elektronicznego, zwłaszcza w czasie pandemii mocno wzrosła.
Coraz więcej Polaków korzysta z profilu zaufanego  – bezpłatnej metody potwierdzania tożsamości w Internecie. Jest on alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego. Przedstawiamy krótką instrukcję obsługi tego narzędzia.

Jak podpisać dokument przez Profil Zaufany?

Najszybszym rozwiązaniem, które nic nie kosztuje jest wybór rządowej strony gov.

Aby podpisać dokument za pomocą Profilu Zaufanego kliknij tutaj.

Następnie odpowiedz na kilka prostych pytań dotyczących formatu dokumentu, który chcesz podpisać. Kolejnym krokiem jest wybranie dokumentu do podpisu z dysku lub przeciągnięcie go z pulpitu. Zostaniesz przeniesiony na stronę logowania Profil Zaufany. Istnieje możliwość zalogowania się za pomocą banku. Po podpisaniu dokumentu pobierz go na swoje urządzenie. Teraz możesz podpisać dokument elektronicznie w ciągu paru minut, bez wychodzenia z domu!

Dlaczego warto wybrać podpis elektroniczny?

 W dobie nowoczesnych rozwiązań, tego rodzaju podpis elektroniczny ułatwia zawieranie umów oraz pilnowanie spraw urzędowych. W przypadku tej drugiej kwestii, nie wszystko jeszcze możemy zrobić online, jednak jest to już pierwszy krok do nowoczesnej obsługi.
 Jeżeli dana placówka udostępnia możliwość podpisu elektronicznego, warto z niego skorzystać i zaoszczędzić swój czas. Zamiast go tracić, możesz spożytkować na rozwój swojego biznesu. Chcąc zawrzeć umowę na przykład na usługę biura wirtualnego możesz podpisać taki dokument za pomocą profilu zaufanego, dzięki czemu całość formalności zostanie sfinalizowana w 15 minut.

Jakie są największe zalety podpisu elektronicznego?

Pierwsza zaleta to przede wszystkim oszczędność Twojego czasu i pieniędzy. Aby dojechać z punktu A do B musisz ponieść koszty transportu oraz wygospodarować na to czas. Wybierając zdalny podpis załatwiasz formalności nawet przebywając na wakacjach.

 Niewątpliwym atutem jest większa trudność w podrobieniu podpisu z uwagi na ilość zabezpieczeń i szyfrów.

Na koniec warto wspomnieć o łatwości używania takiego podpisu oraz intuicyjnej obsłudze.

Jakie są inne możliwości podpisywania dokumentów?

Istnieje również możliwość podpisania dokumentów za pomocą podpisu kwalifikowanego,

który ma moc prawną, taką jak podpis własnoręczny. Jest to zaawansowany podpis elektroniczny, który jest składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego i opiera się na kwalifikowanym certyfikacie podpisu elektronicznego, który umożliwia weryfikację składającej podpis osoby.

Kwalifikowany podpis elektroniczny jest płatny. Ważny jest od roku do 2 lat w zależności od wyboru dostawcy, po tym czasie istnieje odpłatna możliwość przedłużenia jego ważności. Natomiast Profil Zaufany jest bezpłatnym podpisem potwierdzającym tożsamość. Ważny jest 2 lata, po tym czasie można za darmo przedłużyć jego ważność.

Podpisem kwalifikowanym można podpisać dowolny dokument,  w odróżnieniu od Profilu Zaufanego, który służy jedynie do załatwiania spraw urzędowych.

adres firmy, adres firmy w Warszawie, oszczędność kosztów, podpis elektroniczny, profil zaufany, wirtualne biuro


SPRAWDŹ NASZĄ NOWĄ USŁUGĘ.
WIRTUALNA ASYSTENTKA – REALNE WSPARCIE DLA FIRMY.

Warszawa Świeradowska 47

Warszawa Puławska 77

Kraków Zamknięta 10